Aroma-Marketing

Noutati

Este marketingul aromelor manipulator?

Vorbesc adesea cu jurnalisti despre marketingul aromelor si aceeasi intrebare revine iar si iar : este marketingul aromelor manipulator? Aceasta intrebare apare dupa ce le-am explicat ca mirosul este singurul dintre cele cinci simturi care merge direct la centrii emotionali si de memorie al creierului nostru. Da, marketingul simturilor este foarte eficient dar este oare controlat de creier?

Desigur, scopul marketingului este sa faca ca lucrurile sa se intample, ca oamenii sa observe brandul, sa le placa acest brand si apoi sa-l cumpere. In acest sens, marketingul in general este manipulativ. Brandurile de succes sunt totusi pe termen lung . Daca produsele unui brand nu ofera ceea ce promite acest brand atunci abuzeaza de increderea pietii tinta si nu vor avea niciodata succes.

In mod clar, mintile oamenilor sunt foarte complexe si pot opera pe diferite nivele. Prezenta parfumului nu opreste o persoana sa se gandeasca la calitatile produsului, la valoare si daca are intr-adevar nevoie de acel produs. In schimb face ca momentul cumpararii sa fie mult mai placut. Oamenii cauta in mod natural placere si evita durerea. Atunci cand cineva intra intr-un ambient placut va dori sa ramana acolo mai mult. O sedere mai indelungata intr-un magazin sau hotel va insemna o afacere mai profitabila pentru acel loc. Cand clientii sunt multumiti, afacerea voastra va merge bine.

Din cauza cantitatii enorme de strategii de marketing existente oriunde ai merge, atentia cumparatorului s-a diminuat considerabil. In prezent este foarte dificil sa penetrezi marketingul si sa captezi atentia clientului. Toata tehnologia s-a pus in miscare pentru a permite oamenilor sa evite publicitatea.