Aroma-Marketing

Marketingul digital il intrece pe cel experimental

Daca lucrati in domeniul marketingului toata agitatia din ultimii cinci ani se invarte in jurul marketingului digital : web, media sociala, marketing mobil. Cu siguranta toate acestea sunt metode relativ noi de a ajunge la oameni si de buna seama cei din domeniu sunt directionati pentru a profita de toate aceste avantaje. Totusi asa cum arata datele, lucrurile nu stau chiar asa, mai ales in domeniul social media. Social Media este un mediu foarte personal iar atunci cand companiile folosesc informatiile din profilul oamenilor pentru a le transmite anunturi personale, sunt considerati ciudati. Un alt aspect definitoriu al marketingului digital este super aglomerarea informatiei, facand ca atentia acordata brandului sa se diminueze.

Intrucat suntem in zona marketingului mirosului si al celui senzorial, acesta este un marketing experimental. Noua stiinta a neuromarketingului a dovedit ca marea majoritate a deciziilor de cumparare sunt luate cu partea reptiliana primitiva a creierului, acolo unde domina emotiile.

Oamenii de marketing definesc marketingul experimental ca o experienta senzoriala in relatie cu produsul sau brandul. Aceste inputuri senzoriale sunt apoi setate pe creierul consumatorilor in vederea cumpararii unui produs. De exemplu, este obisnuit ca oamenii sa puna in ecuatie greu si valoros. De aceea barbatii vor cumpara adesea bijuterii grele pentru sotii si sunt foarte nedumeriti atunci cand acestea nu sunt incantate.

Mirosul se pliaza foarte bine pe aceasta strategie, fiind singurul simt care este procesat in acea parte a creierului. Intr-un studiu oamenii din doua camere au fost intrebati ce planuiau pentru acel weekend. Una dintre camere a fost parfumata cu aroma de lamaie in timp ce cealalta nu avea niciun parfum. In cea parfumata jumatate dintre cei prezenti au spus ca planuisera sa faca curatenie, in comparatie cu 15 % dintre ceilalti din camera neparfumata.

In mod similar stim ca aromele diferite pot face ca oamenii sa perceapa o camera ca fiind mai mare decat este sau ca un om este mai slab decat in realitate.

Scopul marketingului senzorial experimental este de a conecta toate acestea si de a crea o atmosfera placuta astfel incat experienta de cumparare sa fie asociata cu brandul X.

Unele minti conspirative gasesc acest lucru ca fiind straniu, de fapt toata ideea aceasta de neuromarketing, considerand-o manipulatoare. Dar oare nu toate strategiile de marketing sunt manipulatoare? Ideea este de a convinge sau influenta consumatorul sa faca o miscare. Marketingul experimental si neuromarketingul influenteaza mai mult mintea decat controlul mintii.. neuromarketingul incearca sa inteleaga felul in care gandesc oamenii.

BRITISH AIRWAYS - A zbura pana la cer cu o amprenta parfumata

British Airways a anuntat ca va folosi parfumuri de marca pe zborurile lor pentru a imbunatati experientele la bordul avioanelor. In plus, parfumul trebuie sa stimuleze amintirile pozitive ale pasagerilor. Parfumul face parte acum din noua campanie de marketing a companiei "Facem zborul mai special".

BA a fost interesat in parfumuri de multa vreme. In 2008, site-ul lor de calatorii a prezentat un articol intitulat Parfumuri la destinatie, referindu-se la parfumul personal in locatii diferite. De fapt, din 1999 BA a parfumat zborurile sale cu aroma de iarba proaspata si de ocean.

Parfumarea in cluburile de noapte indeparteaza mirosul de tigara

Chiar si fara mirosul de tigara, exista diferite alte mirosuri neplacute care se pot simti chiar de la intrare.

Cercetatorii din Olanda au hotarat sa testeze cum raspund oamenii la ambientul parfumat din cluburile de noapte, deoarece proprietarii de cluburi cautau o solutie pentru aceasta situatie neplacuta. Au fost testati aproape 850 de tineri. In mod constant, cei din ambientul parfumat au spus ca muzica era mai buna, ca atmosfera din club era mai vesela iar starea lor era mai vesela decat a celor din cluburile unde nu s-a folosit parfum si persista misorul de tigara. Parfumul a crescut si cheful de dans. Asadar, oamenii de stiinta au hotarat ca proprietarii de cluburi pot folosi parfumul pentru a se diferentia de competitorii lor.