Aroma-Marketing

Brendingul multisenzorial

Companiile care ating nivelul emotional al clientilor lor au o probabilitate mai mare de a avea succes.

Brandingul multisenzorial este o modalitate de a relationa cu clientul vostru intr-un mod mult mai pesonal decat prin tehnicile traditionale. Brandingul multisenzorial poate fi gandit ca un mod de a va conecta cu clientii vostri la nivel emotional, mai repede decat daca i-ati bombarda cu un marketing de masa.

O experienta multisenzoriala are loc atunci cand clientul are angajate mai mult de doua simturi. Martin Lindstrom a descoperit ca impactul brandului a crescut cu 30 % atunci cand mai mult de un simt este antrenat si cu 70 % atunci cand trei simturi sunt integrate in mesajul de brand.

Acest lucru sugereaza ca strategia voastra de marketing si eforturile de creare a brandului trebuie sa acorde atentie VAZULUI, AUZULUI SI MIROSULUI pentru a maximiza impactul brandului vostru.

Vizual

Vazul este simtul cel mai mult luat in considerare de marketing intrucat este cel mai raspunzator legat de ambiant si perceptie. Vazul reprezinta felul in care clientul realizeaza ce ofera produsul, calitatea, modificarile, depozitarea, materialul din care este confectionat, lumini si culori. Formele si culorile sunt cele mai importante aspecte pentru ca un brand sa fie remarcat de catre client. Culoarea de asemena influenteaza mult branduingul vizual intrucat poate afecta emotional oamenii. Conform expozitiei internationale a culorilor de la Seul, culoarea logo-ului unui brand imbunatateste recunoasterea brandului cu 80 %.

Auditiv

Sunetul este folosit in branding pentru a evoca emotiile si sentimentele care influenteaza experineta de brand si interpretarea. Sunetul se poate compara cu un mesaj intr-un mod foarte puternic pentru ai impregna clientului un mesaj. Un fundal muzical este un mod eficient de a influenta comportamentul clientului in momentul achizitionarii. Daca se foloseste o muzica corespunzatoare se poate crea o atmosfera prielnica cumparatorilor de a-i influenta perceptia si comportamentul, crescand probabilitatea de cumparare.

Olfactiv

Mirosul este folosit in branding pentru a creste memoria cumparatorilor despre brandul respectiv. Mirosul este simtul cel mai conectat cu memoria noastra emotionala. Poate crea conexiuni imediate intre o marca si celelalte amintiri. Studiile de neuromarketing arata ca 75% dintre emotii sunt create de miros. Mirosul este legat de placere, emotie si memorie astfel poate influenta starea emotionala a cumparatorului si il poate face mai susceptibil la impactul cu comportamentul de consumator.

Gustul

Gustul mixeaza diferite simturi pentru a crea o experienta holistica. Asadar numele, prezentarea, ambientul, parfumul, sunetele si textura trebuie luate toate in considerare atunci cand cream un brand. Gustul este legat de starile emotionale si poate altera perceptia brandului. Incercati sa oferiti clientilor vostri o sticla de apa sau o ceasca de cafea si sa aveti intodeauna un castronel cu dulciuri sau alte snacksuri la indemana. Clientul vostru va aprecia acest lucru mic si veti iesi in evidenta fata de competitorii vostri.

Tactil

Atingerea, simtul tactil intareste identitatea brandului si imaginea. Atingerea considera ca interactiunea fizica si psihica intre client si produs. Atingerea este un mod de a controla subconstientul consumatorilor, perceptia lor, sentimentele si gusturile. Perceptia prin atingerea poate fi manipulata prin materiale, greutate, moliciune, si confortul produsului. De exemplu telecomenzile Bang & Olsen sunt cantarite deliberat pentru a aduce un sentiment de calitate. Asadar, asigurati-va ca produsele voastre sunt intodeauna curate si frumos prezentate.